Jom berkelana mencari makna sebuah persinggahan.....

Jangan Mudah leka Kawan
Jangan Mudah alpa Kawan
Jangan Mudah lupa Kawan
Kita Makhluk tuhan
Hidup hanya Sebuah Persinggahan

Sabtu, Mei 30, 2009

KINSAC '09

Pelik ker bunyinya?..
Unik la...sahabat satu syarikat yang buatkan...
Hargailah sahabat....

KINSAC '09 = Kem INSAn Cermerlang 2009 oleh Faqih Synergies Enterprise dan kerjasama Pro-CAST Enterprise (Bro Syamil) di Shah Alam Masjid Munawwarah Seksyen 27.

Pengalaman Indah

Ini adalah program kali pertama Faqih yang di TOT kan ahli lembaga syarikat. Sebelum ni kami hanya TOT (program Training of The Trainner)kan fasi2 kami. Tapi kali ni kami pula yang kena TOT. Alhamdulillah, bertambah lagi skill dan ilmu baru. Saya sendiri berpeluang mengasah bakat yang tak ada (huhuhu) sebagai pemuhasabah. Bergetar suara saya ketakutan membacakan text dan mengulas pandangan.

Seperti biasa sejak dah tua ni saya cukup terasa malu yang amat sangat nak kehadapan. Alhamdulillah lah dengan kesabaran dan tunjuk ajar sifu brother Syamil saya boleh juga lah gagahkan diri buat assigment sepanjang TOT tu. Mau nangis juga saya paksa diri. Walaupun di wajah ni nampak tenang jer....hati yang bergolak sapa tahu.

Malam yang panjang

Ketika ini saya menulis di Masjid Munawarah. Alhamdulillah, dapat WiFi free kat sini. Rezeki jangan ditolak. Saya diamanahkan untuk bawa satu slot muhasabah pada adik2 ni. Doakan saya. Saya sangat gemuruh. Dengan ditemani Sa'adah yang juga pengurus Sumber manusia Faqih, saya siapkan slaid. Letih2 siapkan slaid, saya merayau2 dalam blog sendiri sebab dah lama tak dapat baca c-box sendiri dan kawan2 lain.

Rasanya malam ni sampai pagi lah saya stay up. Mata yang berjaga kerana kerja2 Islam adalah antara mata yang tidak dibakar di akhirat kelak. Moga kerja malam ni menjadi mahar saya di akhirat nanti. Ameen.

Tiada ulasan: