Jom berkelana mencari makna sebuah persinggahan.....

Jangan Mudah leka Kawan
Jangan Mudah alpa Kawan
Jangan Mudah lupa Kawan
Kita Makhluk tuhan
Hidup hanya Sebuah Persinggahan

Sabtu, Mei 02, 2009

Muslimat menulis..

Pagi sabtu minggu ni saya sedaya upaya kosongkan untuk siapkan chapter pertama penulisan projek tahun akhir saya. Moga dimudahkan bagi saya. Setelah penat menganalisa, saya tenangkan fikiran dengan merayau2 di blog kawan2. Baru saya perasan, banyak pautan blog saya datangnya dari kaum lelaki. Saya cuba mencari2 pautan2 blog muslimat yang menulis. Alhamdulillah, ada juga.

Muslimat dan Penulisan
Pandangan saya, hasil penulisan wanita atau lelaki sebenarnya sama sahaja. Hanya ilmu dan cerapan isu yang ditulis itu lah yang menentukan nilai penulisan. Zaman sekarang sudah tiada lagi istilah, orang lelaki suka perbincangan yang berat dan hanya berminat ke arah itu dan wanita pula punya hati yang lembut hingga tidak mampu untuk memikirkan perkara yang serius dan bersifat 'berat'.

Era teknologi yang semakin canggih saya menyaksikan persaingan sihat antara lelaki dan wanita saling melengkapi maklumat dan gerak kerja. Cumanya, banyak lagi ruang dan bidang yang perlu diterokai oleh kaum wanita. Perkara ini bukan bermaksud untuk menghilangkan batas syarak pada seorang wanita, tetapi sebagai ruang baru untuk wanita lebih menyumbang.

Tiada ulasan: