Jom berkelana mencari makna sebuah persinggahan.....

Jangan Mudah leka Kawan
Jangan Mudah alpa Kawan
Jangan Mudah lupa Kawan
Kita Makhluk tuhan
Hidup hanya Sebuah Persinggahan

Rabu, Mei 06, 2009

Buat apa?

Alhamdulillah...banyaknya masa hari ni untuk masuk blog kawan2 dan baca ilmu2 baru di internet. Alhamdulillah.

Hujung minggu ni nak balik kg. Nak jumpa mak, ba, adik ummu yang dirindui. Jumpa makcik syikin juga InsyaAllah...hanya teruskan rancangan apa yang dirancang. Mungkin sebagai titik mula atau mungkin kali terakhir. Hasilnya serah pada Allah. Saya serah pada Allah. Nak pos buku pada sahabat yang telah saya beli semasa pesta buku. Banyak yang perlu saya siapkan sebelum masuk minggu depan kerana program motivasi, bengkel motivasi syarikat, gamis dan kerja2 di Mardi akan penuh sehingga hujung bulan ni. Saya juga kena guide student yang akan masuk praktikal di tempat saya selama sebulan. Harapnya semua berjalan dengan baik.

Untuk program terdekat ni saya perlu buat slaid dan jadi panel. Gementar rasa. Kali pertama berada di hadapan. Sejak usia menigkat, saya kurang gemar berada di hadapan ramai. Segan rasa. Pada sahabat2 yang nak jadi fasi untuk program bengkel solat pada 22-24 Mei dan 29-31 Mei ni sila lah bagi nama pada 019-4358727. Ada program yang berbayar dan ada yang perlukan sumbangan ikhlas tenaga sahabat2. 17 Mei juga ada program remaja di Masjid Muhsinin, PJ. Aktiviti bersama masyarakat dan mendekati golongan remaja yang terlibat dalam masalah sosial masa kini. Jangan segan dan malu untuk daftar dan join ye.

PESANAN PADA DIRI
1. Siapkan rohani dan jasmani untuk hadapi sem depan. Siap sedia untuk dipanggil bekerja dalam apa2 bidang pun dan bila2 masa. Sem depan sem kemasukkan.

2. Sentiasa membaca dan menulis untuk kuatkan ilmu, hati dan rohani dalam rangka buat tesis dan sediakan diri untuk bekerja sepenuh masa dalam Islam kerna ujian akan datang bila2 masa.

3. Lakukan kerja semua kerana Allah, jangan mudah mengeluh jika tidak dihargai kerana kerja yang dibuat di dunia ni hanyalah untuk mencari redha Allah.

4. Tenangkanlah hati dan diri dengan zikir, selawat, solat dan al-quran kerana Allah tak pernah siakan hamba Nya.

Tiada ulasan: