Jom berkelana mencari makna sebuah persinggahan.....

Jangan Mudah leka Kawan
Jangan Mudah alpa Kawan
Jangan Mudah lupa Kawan
Kita Makhluk tuhan
Hidup hanya Sebuah Persinggahan

Ahad, Ogos 23, 2009

Kita bertemu kembali...


Salam Ramadhan...

Rasanya masih lagi segar dalam ingatan segala kenangan2 kita genap setahun lalu. Saya cukup ingat apa yang saya rasa, apa yang saya buat ketika itu. Rasanya terlalu sekejap masa berlalu, kita berpisah dan kini bertemu kembali...

Selamat bertemu kembali Ya Ramadhan Karim...

Walaupun persiapan saya tidak seberapa, tapi kita tetap bertemu. Alhamdulillah. Dan hari ini sudah 2 hari kita bersama. Saya sentiasa berdoa moga saya sentiasa istiqamah meraikan dan menghargai saat2 yang saya lalui kini. Takut rasanya andai saya lalai dan leka, takut rasanya andai saya bermaksiat tanpa sedar. Saya terlalu takut, dan saya akan berhati2. InsyaAllah.

Akan saya isi masa2 kita bersama dengan sebaiknya, moga ia bukan hanya saat mengosongkan perut, tapi ia juga merupakan saat2 indah saya merasai kenikmatan dan kelazatan cinta yang Agung lagi Yang Esa...terasa enak di tekak rohani...terasa kenyang di minda ni. Alhamdulillah....

Saya akan hargai saat ini. Tak dapat saya gambarkan betapa indah dan bahagianya perasaan saya saat ini. Saya berdoa moga keindahan dan bahagia yang membuahkan ketenangan ini kekal dan istiqamah dalam sebulan ini dan kekal membawa ke bulan2 lainnya hingga nanti kita bertemu kembali.....

Indahnya bernafas dalam bulan yang penuh keberkatan...tak kan saya tahan air mata gembira ini yang jatuh saat saya berkhalwat di malam2 kita...

p/s: SELAMAT MENGIMARAHKAN BULAN YANG PENUH KEBERKAHAN INI. JANGAN SIA2KAN RUANG YANG DIBERI ALLAH PADA KITA. JANGAN JADI HAMBA RAMADHAN, TAPI KEJARLAH REDHA ALLAH DALAM MENJADI HAMBA NYA.

Tiada ulasan: