Jom berkelana mencari makna sebuah persinggahan.....

Jangan Mudah leka Kawan
Jangan Mudah alpa Kawan
Jangan Mudah lupa Kawan
Kita Makhluk tuhan
Hidup hanya Sebuah Persinggahan

Ahad, April 26, 2009

KisaH Buku..

Alhamdulillah, saya sempat ke Pesta Buku Antarabangsa di PWTC pada rabu lepas. Dalam kesibukkan kerja dan kesempitan masa, saya gagahkan juga ke sana selepas kerja dalam pukul 6 petang kerana ada amanah yang perlu diselesaikan. Seronoknya, melihat begitu banyak buku yang dijual oleh publisher2 yang memang dah terkenal di kalangan student seperti saya seperti PTS(dapat diskaun jika tunjuk kad pelajar), Utusan, Galeri Ilmu, Telaga Biru, Anbakri, MPH, etc. Jika booth buku Islamik bahasa Melayu pun tak surut pengunjung yang datang seperti Alhidayah, Arrisalah, Darul Nu'man, Saujana Media etc. MasyaAllah. saya boleh lihat perubahan genre pembaca di sana. Booth yang menawarkan item islamik lebih dikunjugi berbanding booth2 yang lain. Ada juga booth kitab Arab, booth alat bahasa etc. saya tidak sempang untuk tawaf semua booth yang ada.

Kisah Buku
Saya ke sana bersama teman lama saya yang sangat saya rindu untuk berbual dengannya. Husna. Saya cuba gunakan masa yang kami ada bersama dengan sebaiknya. Ingatkan saya dia telah datang sebelum ini jadi, saya perlukan dia untuk menjadi tourbook guider. Rupa2 kami sama2 kali pertama datang bookfair sejak ia dibuka. Kami ketawa sendiri kenangkan kecuaian masing2 kerana dia juga berhasrat agar saya menjadi tour guider bookfair tu juga.

Saya hanya membeli buku atas tujuan sahaja petang itu tanpa membelek2 dan melihat2 buku2 baru kerana pada pukul 8 malam nanti saya perlu tiba di rumah untuk ke kelas hometuisyen saya di putrajaya. Sedangkan husna hanya sempat beli satu sahaja buku gara2 mengikut dan membantu saya mencari buku2 saya. Kasihan Husna. Maaf yer dik.

Buku2 di Malaysia sekarang semakin menarik persembahannya dan penetapan tajuk2 yang diberikan. Persembahan gambar juga menarik minat pembaca untuk menbeli. InsyaAllah, isi2nya juga baik.

Buku2 yang saya beli tidak banyak, hanya 2 buku untuk saya, 2 buku untuk kawan dan 1 buku untuk adik.

p/s: Maaf, tiada pengajaran yang dapat dipersembahkan dalam tulisan kali ini. Sekadar diari hidup yang usang dan melelahkan kerna nikmat hidup hanya di Akhirat yang abadi.

Salam Permisi Semua.

Tiada ulasan: