Jom berkelana mencari makna sebuah persinggahan.....

Jangan Mudah leka Kawan
Jangan Mudah alpa Kawan
Jangan Mudah lupa Kawan
Kita Makhluk tuhan
Hidup hanya Sebuah Persinggahan

Khamis, Februari 12, 2009

First Time Story.......what?

Setiap perjalanan kehidupan mesti ada titik permulaannya kan....hari demi hari berganti membawa bersama usia yang bertambah, tenaga yang berkurang, minda yang mencapah kembang,peristiwa yang menjadi memori...pendek kata, the old one still remain in mind and heart, but the next level will always come what ever happen ...falsafah sendiri la tu....

Cerita tentang firt time...setiap orang mesti ada kenangannya yang tersendiri...

1. First time makan kat restoran mahal (harga makanan lebih dari RM5, bagi aku mahal la tu...dah tu makan mee je pun)
>> Noodle Station...pernah dengar? harga makanan area RM7-RM15..aku makan mee soup dan teh ais (bahasa kampungnya la)

2. First time baca betul2 buku haraki masa tahun pertama sem 2 di universiti. Jalan >> Dakwah: antara keaslian dan penyelewengan. masa tu betul2 insaf dan tekad dalam
hati akn kekal setia dalam harakah...walaupun aku bermasalah macam mana pun dalam harakah ni, aku akan cuba istiqamah...

3. First time bercinta dan putus cinta..
>> hmmm....xda komen. tapi memang sangat berbekas di hati. samapai sempat juga le aku kurus kering..sempat juga la aku 'gila' sekejap...

4. First time beli kasut mahal..(huhu..)
>> Sume beli tahun lepas, tu pun sandle je RM25 jenama Bata...sebelum ni x pernah beli lebih dari RM20...pengalaman...

5. First time ikut tamrin
>> rasa macam nk menangis saja...mmg aku menangis pun walaupun nampak je steady ok... punya la siksa...tapi sebab faham sebab apa aku perlu ikut program tu, semua yang pahit aku telan jer...lepas tu, susah masa tamrin tu la ajaq aku jadi orang yang kuat sehari2 ku di dalam j.

6. First time turun demo.
>> masa tu demo minyak yang terakhir..depan KLCC, masa tu juga la first time kena siram dengan paip bomba. kami kena pegang bennar. k.atirah masa tu suruh muslimat bertahan..punya la bertahan sampai terduduk pegang banner kena simbah air bomba. lencun baju. akhirnya kami bergeak juga sebab keadaan terlalu bahaya sebab dah ada orang kena cota. FRU kejam gile masa tu, laki pompuan sume dia bedal...fuh..kenangan yang indah...(ya Allah bantu lah aku dalam melawan hawa nafsuku, bantulah aku berdiri dalam jalan dakwahmu, ya Allah jauhkanlah aku dari maksiat yang sentiasa cuba merosakkan ku, amin)

"Ya Allah, hanya Engkau miliki hati ini, Engkau telah tulis pada ku jalan hidupku sejak azali lagi. Ya Allah, aku mohon panduan MU dalam kerja buatku, gerak hatiku, pemikiranku, fantasiku, dan setiap gerak lakuku dalam kehidupan. Ya Allah, aku makhlukmu yang lemah. Lemah dan berusaha mendidik nafsu dan hati ku. Ya Allah aku bekerja untuk agama MU demi menghadapi hari2 ku yang sukar di akhirat nanti, kerna itu hanya redha dan maghfirah MU yang aku harapkan.Ameeeen

Tiada ulasan: