Jom berkelana mencari makna sebuah persinggahan.....

Jangan Mudah leka Kawan
Jangan Mudah alpa Kawan
Jangan Mudah lupa Kawan
Kita Makhluk tuhan
Hidup hanya Sebuah Persinggahan

Rabu, November 12, 2008

Musafir memang memenatkan dan melelahkan

Ku kira - kira, dekat 7 tahun aku di bumi UPM ni. Bila fikir - fikir balik berapa tahun lagi aku 'kena' berada di sini? Bukan tak sayang UPM, tapi bila terlalu lama di sini, aku rasa aku makin 'tepu' di sini. Hati aku terlalu sedih bila dapat tahu aku perlu 'tambah' lagi masa pengajian aku untuk degre ni. MasyaALLAH, hanya KAU saja memahami hati ini.

"Jemaah ini telah berlepas tangan terhadapmu, kerana kau sering zalim terhadapnya. Inilah jalanmu. Hadapilah, jalanilah. Moga ALLAH membasuh dosa - dosamu, moga ALLAH meredhaimu"

Laungan ini selalu terngiang - ngiang di telingaku, walaupun tiada siapa yang menyatakannya, tapi ia sering datang padaku. Aku tehu andai aku sendiri yang bersalah dalam perkara ini. Aku tahu aku yang harus membetulkan dan perbaiki keadaan diri sendiri.

Aku sedih, aku lemah semangat, aku kecewa. Tapi aku tahu aku sendiri yang perlu bertanggungjawab. Ini masalah aku, ini masa depan aku. Aku harus yakin diri. Cuma aku harap..KAU meredhaiku. Kerana aku terlalu fakir untuk memiliki nikmat MU.

'Soleh, setiap kejadian itu pasti ada hikmahnya. Cuma kau perlu optimis dalam hal ini. Jangan negetif!!!!!!'

Tiada ulasan: