Jom berkelana mencari makna sebuah persinggahan.....

Jangan Mudah leka Kawan
Jangan Mudah alpa Kawan
Jangan Mudah lupa Kawan
Kita Makhluk tuhan
Hidup hanya Sebuah Persinggahan

Ahad, Ogos 03, 2008

kegilaan yang pelik

semalam tamat lah sudah karnival D'Campus oleh Digi dalam kampus hijau aku..
pelik gilerr... kenapa yer anak muda sekarang senang di 'gula - gula' kan dengan kesenangan, keseronokan, sedang kan ramai lagi manusia lain yang hidupnya makan hanya sekadar alas perut, hidup sekadar boleh bernafas...

pada pandangan aku, seorang mahasiswa seharusnya faham keadaan bangsanya, faham akan keadaan negaranya. bukan lah tidak boleh bersuka dan berseronok...
tapi jika sepanjang masa dalam keadaan begitu..adakah kesempatan untuk merasa susah dan sakit seperti yang dirasai oleh orang lain?



seorang mahasiswa dapat pinjaman pengajian or biaya pengajian, pada siapa yang datang dari keluarga yang berada bole lagi dapat duit poket dari keluarga.. duit poket yang diberi dalam biaya pengajian pun dah cukup mewah..

alangkah baiknya jika duit tu di gunakan dengan sebaik - baiknya..mesti dapat banyak membantu orang - oang yang memerlukan..

mahasiswa..........mahasiswa........mahasiswa sekarang banyak senang dan mudah hidupnya dari mahasiswa sekarang...

entah apa akan jadi pada pemimpin negara akan datang kalu mahasiswanya tak pernah bergelumang dengan kepayahan hidup..tak pernah terluka kerana payah bekerja mendapatkan input hidup.

mungkinkah kan muncul lagi dasar - dasar pelik yang susah untuk rakyat aplikasikan dalam hidup????

Tiada ulasan: