Jom berkelana mencari makna sebuah persinggahan.....

Jangan Mudah leka Kawan
Jangan Mudah alpa Kawan
Jangan Mudah lupa Kawan
Kita Makhluk tuhan
Hidup hanya Sebuah Persinggahan

Isnin, Ogos 25, 2008

Ikatan Hati [2]

"atas permintaan ramai, aku sambung balik la cerpen separuh yang aku taip hari tu. Sebetulnya itu memang hasil karya aku sendiri masa zaman jiwang dan penuh dengan harapan kebahagian. Tapi sekarang ni bila di'belasah' teruk dengan pengalaman kehidupan, aku menjadi lali dan pasrah dengan segala ketentuan yang ada. sama - sama kita ambil manfaat atas apa yang baik dari karya lama aku ni. selamat membaca"

**********************************************************************************



PREVIEW Ikatan Hati [1]

Kawasan rumahku telah mula dipenuhi penduduk kampung. Kejadian pukul 2 petang tadi benar – benar memberikan impak yang mendalam dalam diriku. Baru sebulan kami diijab kabulkan, tapi dia ttelah pergi meninggalkan aku sendiri. Sendirian dengan status yang baru dalam masyaakat. Janda! Ya Allah hanya Engkau sahaja yang mengetahui keadaanku ketika ini. Aku pejamkan mataku rapat. Ingin membuang semua keperitan yang sedangku tanggung ketika ini. Tiba – tiba dunia di sekelilingku terasa berpusing – pusing. Suara hiruk – pikuk di luar ku dengar seakan datang dan pergi. Benar – benar keliru dengan keadaanku ketika itu.

*************************************************************************



Ikatan Hati [2] sambungan................

“Assalamualaikum”

Satu kucupan hinggap di dahiku. Sejuk dan nyaman. Suara itu seakan pernah ku dengar sebelum ini. Mata ku buka perlahan – lahan. Eh, aku kaget! Ini suamiku.

“Dah sihat?” tanyanya sambil tersenyum.

‘Aku sakit ka? Ke, aku di syurga sekarang ni?’ Aku tidak menjawab, sebaliknya hanya memberi renungan yang penuh dengan kekeliruan di matanya. Sambil tersenyum, dia mendekatkan dirinya kepadaku kemudian berbisik

“Sayang pengsan tadi, lepas tu abang yang angkat tau! Berat juga ye sayang ni.”

‘Pengsan? Aku yang pengsan?’

“Masyaallah, baru teringat. Saya pengsan masa majlis akad nikah tadi ke?”

‘Alhamdulilah, mimpi rupanya tadi.’ Aku pula yang tersenyum kini sambil menyendeng di sisinya. Tersenyum puas.

****************************************************************

hahahah.....macam tu jer citer dia....pendek dan penuh dengan cita - cita.

Tiada ulasan: