Jom berkelana mencari makna sebuah persinggahan.....

Jangan Mudah leka Kawan
Jangan Mudah alpa Kawan
Jangan Mudah lupa Kawan
Kita Makhluk tuhan
Hidup hanya Sebuah Persinggahan

Rabu, Disember 30, 2009

Apa Lagi Yang Saya Mahu?!!!??%*$#


Hari ni, hari kedua terakhir saya di RHB..saya bersungguh2 mengemas barang2 peribadi. Ada amanah baru yang perlu saya sahut. Saya akan berpindah ke Kuala Selangor. A New Place For Me..

Sepanjang seminggu saya mengemas barang, sepanjang itulah saya menyelak kembali memori silam saya. Setiap barang dan pakaian yang ada punya nilai memori yang tersendiri…..uishhhhh, terselak juga luka dan duka lama……..tapi, Asma Allah terlalu besar untuk menggusarkan hati saya dengan memori lalu.…itu doa saya dalam diri.


Apa yang ditulis, apa yang dirancang, itulah yang tersurat…


Tabiat saya dari dulu yang masih saya istiqamah adalah saya akan menulis apa2 saja perancangan yang terlintas di minda jika ia berkaitan dengan perancangan kehidupan saya. Terutamanya bila ia melibatkan matlamat jangka panjang saya…Pekerja Sepenuh Masa Kecintaan dan Kegilaan Akhirat (“,).

Saya terjumpa semula dengan kertas2 perancangan saya yang lama. Ada yang saya tulis 3 tahun lepas, ada yang 4 5 bulan lepas…saya mahu buat apa dalam setahun akan datang, saya inginkan apa…semuanya jelas tercatat. Apa yang jelas, semua yang saya rancang, banyak yang saya lupa. Tapi Allah telah mendorong saya untuk merealisasikannya tanpa saya sedar. Apa yang penting, semua yang dirancang berjalan seperti yang dirancang……..MasyaALLAH……..Astaghfirullah.

Subhanallah……….Subhanallah…………….Subhanallah………….Subhanallah…….


Sedar tak?

Apa lagi yang mahu kita kata? DIA lah Yang Maha Pengasih Ya Rahman, DIA lah Yang Maha Penyayang Ya Rahim, DIA lah Yang Maha Besar Ya Kabir, DIA lah Yang Maha Mengatur Ya Muqtadir Ya Haafiz Ya Khabir!!!........

Kita hamba ni, selalu kata kita malu nak meminta yang macam2, malu nak minta syurga dari DIA, sebab kita banyak dosa. Tapi DIA kan Al-Basith, terlalu luas nikmat dan rahmat NYA pada kita. DIA suka jika kita mengadu pada NYA, DIA suka jika kita banyak meminta pada NYA, DIA juga lebih gembira bila kita berusaha bersungguh2 untuk mendapatkan apa yang kita minta. Tak gitu?..

Saya dah malu nak cakap ‘ALLAH marah pada saya sebab tu lah saya ditimpa kesusahan...’. Lepas ni saya hanya akan cakap ‘ALLAH sayang pada saya sebab tu lah DIA bagi apa yang saya dapat sekarang ni’….saya malu….saya malu…rupanya dalam saya tidak sedar, saya sentiasa mendapat layanan yang terbaik dari NYA….Apa Lagi Yang Saya Mahu?!

1 ulasan:

bakul soleh berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.