Jom berkelana mencari makna sebuah persinggahan.....

Jangan Mudah leka Kawan
Jangan Mudah alpa Kawan
Jangan Mudah lupa Kawan
Kita Makhluk tuhan
Hidup hanya Sebuah Persinggahan

Khamis, Januari 22, 2009

Sambutan Ulang Tahun Hari Kelahiran....

Hari ni hari Khamis...puasa sunat. Aku? tak la, susah nak istiqamah bila dah bercampur dengan sahabat sekerja ni...Kalu diaorang tak makan, aku pula yang nak makan. Tambah - tambah bila dah tiap - tiap hari mengadap pokok jambu. Buah kegemaran masa kecil - kecil. Panjat pokok, makan atas pokok. huhuh...
Sebenarnya ada jamuan sahabat sepejabat yang dah dimaklumkan awal dari semalam. Sambutan Ulang Tahun Kelahiran untuk bulan Januari..rupanya masih ada ye keraiyan macam ni dalam pejabat. Itu lah hubungan sosial namanya. Hubungan sosial yang baik dapat membantu menigkatkan prestasi kerja yang baik. Psikologinya lah.
Moga aku belajar dari pengalaman ni. InsyaALLAH.

Sambutan hari kelahiran ni baik. Nabi pun pernah buat. Lagi pun dapat pahala dapat gembirakan orang. Bagi aku ini antara keraian yang bersih yang patut dirai. Ada juga kes yang dahsyat sikit. Siap kenakan orang lah, jerit - jerit la, perkara - perkara macam ni kena dielakkan. Hilang la pahala. Mungkin mengundang dosa. Na'uzubillah. Pada kawan - kawan dan sahabat - sahabat cari lah saham akhirat banyak2 dan kurangkan pelaburan dosa.
LOVE U ALL..

Tiada ulasan: