Jom berkelana mencari makna sebuah persinggahan.....

Jangan Mudah leka Kawan
Jangan Mudah alpa Kawan
Jangan Mudah lupa Kawan
Kita Makhluk tuhan
Hidup hanya Sebuah Persinggahan

Ahad, Jun 14, 2009

Maaf, saya tidak pandai berkongsi...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Petang tadi saya baru balik dari program training di UKM, Bangi yang dikendalikan oleh Bro Syamil dari Syarikat Pro-CAST Enterprise. Macam training yang sebelum ni, Bro banyak membawa suasana training kami dalam keadaan serba keinsafan.[walaupun, ada juga slot Si Tommy tu...]..Hati saya diasak dengan istighfar dan Al-Fatihah..sentiasa mengingati tuhan..

pelbagai ilmu dan kesedaran yang saya dapat di sini....dan ia membawa saya mengenal diri saya semula...kembali membawa saya bekerja pada landasan saya. Antara yang paling terkesan di hati saya adalah soal perkongsian....

Saya seorang yang kurang kata2 dalam berucap tapi mesra dalam berbicara. sering kali adik2 minta untuk 'memberi', sering juga saya menolak. Bukan tidak mahu berkongsi apa yang ada di dalam diri, tapi terasa diri kurang dan tidak layak untuk memberi.

saya harap, di akhirat nanti kaki saya tidak di silang dan di kekang kerana kedekut ilmu...saya ingin sangat bagi apa yang saya ada...tapi, saya tidak pandai...saya tidak mahu dilihat ri'ak hanya kerana saya ingin menyampaikan apa yang saya tahu...

sedih..

p/s: saya akan belajar cara deliver yang baik untuk memberi. kerana saya sayang apa yang Allah kurniakan pada saya[kawan2, shbt2m perjuangan, keluarga, dan semua yang sayang saya]

Tiada ulasan: